Atatürk Üniversitesi Resim Ana Bilim Dalı Heykel Branşında Yüksek Lisans öğrencisi Fadıma Korkmaz Eren, Leonardo Da Vinci’nin At Heykeli eskizlerinden yola çıkarak At Heykelini yaptı.
Leonardo Da Vinci’nin At Heykeli, T.C. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü · Heykel Anasanat Dalı Mezunu – Heykel Anasanat Dalı Yüksek Lisans Öğrencisi Fadıma Korkmaz Eren’in yüksek lisans savunmasına da konu oldu.
Fadıma Korkmaz Eren, Yüksek Lisansın Final Dosyasını; Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü · Heykel Anasanat Dalı Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Bulat, Erzurum Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Danışman Doç. Dr. Necmettin Karabulut’a sundu.
……………………
Hatay’ın yetiştirdiği ünlü Heykeltraş Rıfat Üstündağ’ın Arsuz’un Nergizlik Mahallesi’ndeki Atölyesi’nde Fadıma Korkmaz Eren’in maharetli ellerinde şekillenendi. At Heykeli ile ilgili
Leonardo Da Vinci’nin At Heykeli eskizlerinden yola çıkan Yüksek Lisans Öğrencisi Ressam Fadıma Korkmaz Eren, yaptığı çalışmayla ilgili şunları söyledi:
Rönesans dönemi İtalyan Mimarı, Mühendisi, Mucidi, Matematikçisi, Anatomisti, Müzisyeni, Heykeltraşı ve Ressamı olan LEONARDO DA VİNCİ, Rönesans Sanatını doruğa ulaştırmış, yalnız sanat yapıtıyla değil, çeşitli alanlardaki araştırmaları ve buluşlarıyla da tanınan, dünyanın gelmiş geçmiş en büyük sanatçılarından biridir. Leonardo Da Vinci’nin yaşadığı çağdan günümüze damga vurması dolayısıyla Leonardo Da Vinci’nin At Heykeli’ni Yüksel Lisansımda konu olarak ele aldım.
Çünkü; Leonardo Da Vinci’nin At heykeli, sanatın savaşa yenilgisinin simgesi olmuştur. Bronzdan prototipleri yapılan At heykelinin heykele dönüşmesini sağladı. Heykelin yapımında kullanılmak üzere temin edilen bronz o dönemde silaha dönüştü. Böyle olunca; İnsanı vereden sanat için kullanılmak üzere olan bronz, insanı yok eden materyallere dönüştü. O dönemde savaş malzemesi olarak kullanıldı.
Günümüze bakacak olursak bu gün de yapılan savaşlar medeniyetlerin kültürel ve turistik değerlerini tehdit ediyor. Bu nedenle kültür ve sanat geçmişte olduğu gibi günümüzde ve gelecekte aynı tehlikeyle karşı karşıyadır…
Leonardo Da Vinci’nin Hayata Geçirilmeyen At Heykeli Eskizleri
1452’de dünyaya gelen Leonardo Da Vinci, 1482 senesinde Milan Dükü Ludovico Sforza‘dan bir at heykeli siparişi aldı. Ressamımızla aynı yaşta olan Dük Sforza, 1466’da ölen babası için yaptıracağı verdiği heykel siparişi için Da Vinci‘ye dilediği kadar çalışabileceğini söyledi. Bunun üzerine işe koyulan Da Vinci, 1483’ten 1493’e dek yüzlerce eskiz çizdi. Ustanın tasarısına göre heykel, dünyanın en büyük at heykeli olacaktı ve bunu göstermek için kilden bir prototip hazırladı.
Ancak bu eser, Fransız askerlerinin Milan’a yaptığı saldırılar sonrası tahrip oldu. Da Vinci‘nin bronzdan yapacağı heykel ise Dük Sforza‘nın tüm bronzu silah üretmek için kullanmasıyla hayata geçirilemedi. Geriye yüzlerce at çizimi kaldı.
Çoğu detaylı ve numaralı olan bu çizimler, yüzlerce yıl sonra Amerika Ulusal Heykel Derneği tarafından bir proje haline getirildi ve 7.3 metrelik bir at heykeli, Milan’daki San Siro Hipodromu‘na dikildi.”
Hatay’ın yetiştirdiği ünlü Heykeltraş Rıfat Üstündağ’ın Arsuz’un Nergizlik Mahallesi’ndeki Atölyesi’nde Fadıma Korkmaz Eren’in maharetli ellerinde hayat bulan Leonardo Da Vinci’nin At Heykeli, Atatürk Üniversitesi Resim Ana Bilim Dalı Heykel Branşında Yüksek Lisansını yapan Fadıma Korkmaz Eren’in yüksek lisans savunmasına da konu oldu.