Hataylı Yönetmen Fikret Reyhan’ın “Çatlak”filmi İstanbul film festivalinde en iyi yönetmen/en iyi senaryo ve ulusal yarışma FIBRESCI (Uluslararası bir sinema yazarları örgütü ve bu örgütün dağıttığı ödülün adı) ödülünü aldı.
40. İstanbul Film Festivali’nde ödüller sahiplerini buldu.
En İyi Yönetmen ödülü, Çatlak filmiyle Fikret Reyhan’a verildi. En İyi Senaryo, FIPRESCI Ödülünü Fikret Reyhan’ın yönettiği Çatlak kazandı…
Bu başarı tesadüf değil. Tarihten gelen zengin kültürün imbiğinden süzülerek günümüze ulaşan bu başarı Fikret Reyhan’ın memleketi Hatay’da da sevinçle karşılanırken, “hemşehrileri Reyhan’ın başarısıyla onurlandıklarını “Daha büyük başarılara imza atması ve daha çok izleyiciye ulaşması dileğiyle tebrikler, başarılar” diyerek iefade ettiler.
Ercan Kesal’ın açıkladığı ödül Anadolu Efes Kültürel Pazarlama Müdürü Orçun Ejder tarafından takdim edildi. En İyi Yönetmen ödülü, Türkiye Sineması Tema Sponsorluğunu üstlenen Anadolu Efes tarafından 50 bin TL para ödülüyle destekleniyor.
Onat Kutlar anısına verilen Jüri Özel Ödülü’ne Tufan Taştan’ın yönettiği Sen Ben Lenin layık görüldü. Ödül Orçun Behram tarafından takdim edildi. Jüri Özel Ödülü İKSV tarafından 50 bin TL para ödülüyle destekleniyor.
En İyi Kadın Oyuncu Ödülü Dirlik Düzenlik filmindeki rolüyle Asiye Dinçsoy’a ve Sardunya filmindeki rolüyle İlayda Elif Elhih’e verildi. En İyi Kadın Oyuncu ödülü 10 bin TL para ödülü ile destekleniyor. Ödülleri, Salih Güney takdim etti.
En İyi Erkek Oyuncu Ödülü’nü Beni Sevenler Listesi filmindeki rolüyle Halil Babür kazandı. Ödülü Ece Dizdar takdim etti. En İyi Erkek Oyuncu ödülü 10 bin TL para ödülü ile destekleniyor.
En İyi Senaryo Ödülü’nü Çatlak filmiyle Fikret Reyhan kazandı. Ödülü Alametifarika Kurucu Ortağı ve Tasarım Direktörü Uğurcan Ataoğlu takdim etti. En İyi Senaryo Ödülü, Alamet Holistic tarafından 10 bin TL para ödülü ile destekleniyor.
En İyi Görüntü Yönetmeni Ödülü’nü Sardunya filmiyle Orçun Özkılınç kazandı. Ödülü Naz Erayda verdi.
En İyi Kurgu Ödülü’nü Cemil Şov filmiyle Evren Luş kazandı. Ödülü Nadir Öperli verdi.
Bu yıl, yakın zamanda kaybettiğimiz Hasan Saltık anısına verilen En İyi Özgün Müzik Ödülü Av filmiyle Deniz Cuylan ve Brian Bender’a verildi. Ödülü LU Records kurucularından Ahmet Kenan Bilgiç ve Betal Özay takdim etti. En İyi Özgün Müzik Ödülü LU Records tarafından 5 bin TL para ödülü ile destekleniyor.
İstanbul Film Festivali’nde, 2013 yılında kaybettiğimiz yönetmen ve yapımcı Seyfi Teoman anısına bir ödül veriliyor. Festivalin Türkiye Sineması bölümünde yer alan Türkiye yapımı 6 kurmaca ilk filmin aday olduğu Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü jürisinde yönetmenler Zeynep Dadak, Leyla Yılmaz ve Orçun Behram yer aldı. Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü’nü kazanan Sardunya filminin yönetmeni Çağıl Bocut Lale Kart aracılığıyla verilen 30.000 TL para ödülünün de sahibi oldu. Leyla Yılmaz kazanan filmi açıkladı. Ödülü İKSV Lale Kart üyeleri adına 16 yıldır Lale Kart üyesi olan Feyzi Erçin takdim etti. Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü’nü kazanan yönetmenlere verilen para ödülü 5 yıl boyunca, 2002’den bu yana İKSV’nin tüm etkinliklerini destekleyen “İKSV Lale Kart Üyelik Programı”nın katkılarıyla sağlanacak.
Uluslararası Sinema Eleştirmenleri Birlikleri Federasyonu (FIPRESCI) İstanbul Film Festivali kapsamında iki filme FIPRESCI Ödülü verdi. FIPRESCI jürisinin başkanlığını İtalya’dan Massimo Lechi yaptı. Uluslararası Yarışmadaki filmleri değerlendiren jüride Tayvan’dan Hsin Wang ve Türkiye’den Viktor Apalaçi yer aldı. Ulusal Yarışma’da yer alan filmleri değerlendiren jüride ise Yunanistan’dan Nikos Aletras, Brezilya’dan Marcelo Ikeda ve Türkiye’den Hasan Nadir Derin yer aldı.
FIPRESCI Ödüllerini Uluslararası Yarışma’da George Peter Barbari’nin yönettiği Bekâretin Sonu, Ulusal Yarışma’da Fikret Reyhan’ın yönettiği Çatlak kazandı. Uluslararası Yarışma Ödülünü jüri üyesi Viktor Apalaçi, Ulusal Yarışma Ödülünü ise Esin Küçüktepepınar açıkladı.
Ulusal Kısa Film Yarışması
En İyi Kısa Film – Suçlular / Serhat Karaaslan (Türkiye, Fransa, Romanya)
Mansiyon – Sürgünde Bir Yıl / Malaz Usta (Türkiye)
Ulusal Belgesel Yarışması
En İyi Belgesel – Anima / Yusuf Emre Yalçın (Türkiye)
Mansiyon – Nosema / Etna Özbek (Türkiye)
Mansiyon – Rüzgâr Tayı / Sidar İnan Erçelik (Türkiye)
Uluslararası Yarışma
Altın Lale – Madalena / Madiano Marcheti (Brezilya)
Jüri Özel Ödülü – Bekâretin Sonu / Death of a Virgin, and the Sin of Not Living / George Peter Barbari (Lübnan), Nemesis / Thomas Imbach (İsviçre)
Ulusal Yarışma
Altın Lale En İyi Film – Beni Sevenler Listesi / Emre Erdoğdu
Jüri Özel Ödülü (Onat Kutlar anısına) – Sen Ben Lenin / Tufan Taştan
En İyi Yönetmen – Fikret Reyhan (Çatlak)
En İyi Senaryo Ödülü – Çatlak / Fikret Reyhan
En İyi Kadın Oyuncu Ödülü – Asiye Dinçsoy (Dirlik Düzenlik) & İlayda Elif Elhih (Sardunya)
En İyi Erkek Oyuncu Ödülü – Halil Babür (Beni Sevenler Listesi)
En İyi Görüntü Yönetmeni Ödülü – Orçun Özkılınç (Sardunya)
En İyi Kurgu Ödülü – Evren Luş (Cemil Şov)
En İyi Özgün Müzik Ödülü – Deniz Cuylan, Brian Bender (Av)
Seyfi Teoman En İyi İlk Film Ödülü
En İyi İlk Film – Sardunya / Çağul Bocut
FIPRESCI Ödülleri
Uluslararası Yarışma – Bekâretin Sonu / Death of a Virgin, and the Sin of Not Living / George Peter Barbari (Lübnan)
Ulusal Yarışma – Çatlak / Fikret Reyhan
Film, festivalin Ulusal Uzun Film Yarışması’nda Altın Lale için jüri karşısına çıktı. İstanbul’da aynı binada yaşayan ailenin yaşadıklarını anlatan “Çatlak”, tek günde geçiyor ve geçmişte ödenmemiş bir borcun aile içinde yarattığı sarsıntıyı anlatıyor.
Filmde Hakan Salınmış, Hakan Emre Ünal, Tuğçe Yolcu, Süreyya Kilimci, Giray Altınok, Elif Ürse, Mehmet Bilge Aslan, Gülçin Kültür Şahin, Süleyman Karaahmet, Görkem Mertsöz, Emir Ünver, Canan Atalay, Cihat Süvarioğlu ve Taha Bora Elkoca yer aldı.
“Çatlak” filmi , 57. Antalya Altın Portakal Film Festivali’nin Ulusal Uzun Metraj Film Yarışması’nda Türkiye prömiyerini yapmış “Türkiye toplumunu bir odaya sığdırabilme ve dar alanda kamerasıyla insana dair duygusal ve akılcı ilişki ağını bir mikro – kozmos ölçeğinde vurgulama ustalığı” gerekçesi ile jüri tarafından Dr. Avni Tolunay Jüri Özel Ödülü’ne değer görülmüş; “yönetmenin kurduğu dünyayı hem tek tek hem de bir arada başarılı bir şekilde taşıdıkları” gerekçesi ile de filmin beş kadın oyuncusuna birden En İyi Kadın Oyuncu Ödülü’nü kazandırmıştı.
Serpil KORKMAZ