Gritur’dan Hatay tanıtımına katkı

Published on:  /   Yorum yapılmamış

Gri Tur, Hatay’ın tarihi turistik yerlerinin tanıtımını hafta sonu düzenlediği turlarla yapıyor.Hatay’ın tanıtımına önem verdiklerini anlatan Gri Tur İşletmecisi Furkan  Kılınç, şehir dışından gelen misafirler gruplarına özel programları olduğunu belirtti. Bu programların yanısıra yurt içi ve yurt dışı programlalrı da olduğunu kaydeden Kılınç, turizmdeki hareketliliğin ülke ekonomisine olan katkısının önemine  de işaret etti.

Hatay’ın en önemli turizm noktalarından birisi olduğuna dikkat çeken Gri Tur İşletmecisi Furkan  Kılınç, Gri tur olarak düzenledikleri  Hatay turu ile ilgili şunları söyledi: Şehir dışından gelen misafirlerimizi konaklamış olduğunuz otellerden veya İskenderunda ikamet eden misafirlerimiz ise 08.00 da GRİ TURİZM önünden alarak Hatay’a doğru yol alıyoruz. Hataydaki misafirlerimizi de konaklamış olduğu otellerden veya 09.00 da Belediye önünden alarak Turumuza başlıyoruz.

İlk durağımız ; Hıdır bey Köyü (Musa Ağacı) Musa ağacının bulunduğu Hıdırbey köyüne gidiyoruz. Köy meydanında bulunan kahvede, çay veya kahvemizi içiyor tandırda katıklı ekmeğin tadına bakıyoruz. Daha sonra köylülerin elleriyle yaptıkları nar ekşisi ,zeytinyağı biber salçası zeytin alma şansı buluyoruz.

Vakıflı Köyü (Türkiye de ki ilk Ermeni Köyü)  Türkiye’nin tek ermeni köyü ve Türkiye de ilk organik tarımın yapıldığı yer olan Vakıflı köyüne geçiyoruz.Köy meydanında bulunan kiliseyi ziyaret ederek kilisenin bahçesinde bulunan satış yerinden çeşitli meyve ve çiçeklerden yapılmış Likörlerin tadına bakıp, alışverişimizi tamamladıktan sonra devam edip Çevlik sahilinin eşsiz manzarasını görebilmek için  yola çıkıyoruz.

Titus Tüneli (M.Ö. 100 lü yıllar içinde Romalılar tarafından sel sularından Limanı korumak için yapılan Titus Tünelini görmek üzere Samandağ ilçesine hareket ediyoruz. Titus Tüneli ve Beşikli Mezar gezileri yapıyoruz.)

Yöresel Öğle Yemeği, Harbiye Şelalesi Maviyle yeşilin buluştuğu sayfiye alanı olan Harbiye’yi hareket. Burada şelaleler altında çay molası veriyoruz.

Habib-i Neccar Camii : Antakya’nın içindeki en önemli durak noktalarımızdan birisi olan Habibi Neccar Camii’ne geçiyor. Anadolu daki ilk cami olma özelliği taşımaktadır.

Hatay merkezde kapalı çarşıda serbest zaman ve ardından turumuzun sonu.

Akşam 18.00 civarında İskenderun’a doğru yol alıyoruz. Başka bir Gri Turizm organizasyonunda sizlerle görüşmek üzere vedalaşıyoruz.Havalimanına gidecek olan misafirlerimizi Havaş veya Taksi lerle havalimanına gönderiyoruz.”